Dag 10

1 februari 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een heftige en zware buikgriep gisteren van Folkert zijn we er vandaag weer op uitgegaan. Folkert was nog niet helemaal 100 maar is toch meegegaan. Het was vandaag een schitterende tocht langs de kust naar Kaap de Goede Hoop, Houtsbaai en weer terug naar de pinguïns hier in Simon's Town. We hadden een mooie route uitgekozen genaamd Chapman's Peak drive. Een tocht langs de kust berg op, berg af en waar je de afgrond naast je zag. Zo nu en dan heb ik wat moeten zuchten en de steun moeten zoeken aan het dashboardkastje... Eerst zijn we op weg gegaan naar Kaap de Goede Hoop. Het meest zuidelijke stukje van Zuid Afrika. Het ligt in een groot Nationaal Park van de Tafelberg. Het spreekt voor zich natuurlijk dat toen wij met de kabelbaan naar boven gingen naar de vuurtoren dat deze weer helemaal gehuld was in een wolk . Verder hebben we nog een stuk door het park gereden. Enorm park! Op sommige plekken mochten we niet harder dan 40 omdat de schilpadden de weg oversteken. We hadden geluk. Haha, maar die beestjes lopen nog verdraaid hard . Ik moest snel zijn met de foto.

Tja, ik kan nu een heel verhaal nog gaan schrijven maar ik denk dat de foto's genoeg zeggen. Het was echt schitterend. Morgenochtend hebben we een boot gehuurd en gaan we zwemmen met de zeehondjes.

1. Hendrik:
    2 februari 2016
    Ja mooie fotos. Het schiet al weer op voor jullie. Nog een paar dagen. Nou geniet nog maar even van het mooie weer daar. Hier is het regenachtig en harde wind. Groeten van uit het mooie friesland.