Dag 7 en 8

30 januari 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De dagen gaan snel . Veel te snel. Vanmorgen zaten we om 7.00 uur al heerlijk op het terras in de zon. Het was al heel warm maar omdat er veel wind staat, is het heel goed uit te houden. Vandaag dus alleen maar van het uitzicht genoten en vanavond de bbq aangehad. Tja voordat deze goed aan was, ben ik maar even wat anders gaan doen. Ik had al visioenen van de hele Zuid-Afrikaanse kust in brand met al die harde wind en droogte. Het ging goed en chefkok Cor heeft prima staan bakken.

De reis van Aquila naar deze villa in Simons Town was redelijk lang. 3 uur rijden door het Zuid-Afrikaanse landschap. Schitterend en verbazend veel groen. Veel wijn- en fruitboerderijen. Mooie boerderijen en mooie kleine huisjes en soms gelijk aan de overkant van de weg de townships. Dat is echt onvoorstelbaar dramatisch. We spreken hier voornamelijk Engels wat je doet denken dat men je niet verstaat als je wat tegen elkaar in het Nederlands zegt. Tja totdat men in het 'Nederlands ' terug antwoord. . Het is echt uitkijken wat je zegt.
De werkende Afrikaan is over het algemeen niet zo snel is onze ervaring. Alles op z'n tijd mentaliteit. Folkert heeft bij een bouwput staan kijken: 5 man om een kruiwagen, nog een bosje mannen op een schop etc. Maar daarentegen wel met materiaal en al 10 etages met de trap zonder lift naar boven lopen.
Cor en Folkert hebben al aardig wat foto's op Facebook gezet van deze villa. Zo chill!! Maar het heeft wel een groot minpunt: we zijn met 4 personen en er staan maar 2 sunloungers. Onze slaapkamer is hier groter dan de hele bovenverdieping thuis