dag 4 en 5

23 oktober 2013 - Griya Lovina, Indonesië

We zitten alweer op dag 5! Vanmorgen lekker vroeg opgestaan om 8.00 uur. Tja je zult het niet geloven maar Esther en ik zijn nog steeds de enige uit bed en dan is het inmiddels al half 10. Ik lig, as we speak, heerlijk op een soort schommel ligstoel. Ben zelfs al in het zwembad geweest en van mij mogen ze nog wel even op bed blijven liggen...;-)
Maar goed, eerst maar even een verslag van gisteren. 06.00 uur ging de wekker. Emily en ik snel eruit omdat we 07.00 uur werden opgehaald. Hmm althans dat dacht ik. Maar toen werd het 10 voor 7 en nog steeds niemand aan het ontbijt. Nou ik reservering al hangen dus werd het tijd om maar eens op wat deuren te gaan bonken...haha komen Cor en Liam boos naar buiten waarom ik zo aan het stressen ben. We worden pas om 08.00uur opgehaald!! Emily en ik waren dus op tijd klaar.....
Op weg richting Ubud. Liam, Esther en Cor zouden raften en ik zou Emily gezelschap houden met olifant rijden. Helaas was dit laatste volgeboekt. Tjaaa dan maar mee raften...gelukkig hadden we de bikinis mee genomen en gingen we ons met enige aarzeling verkleden. Ik had visioenen van een wild kolkende rivier en een week lang zere armen van het roeien. Afijn we zien het wel. Naar de rivier toe bleek een afdaling te zijn van een reeks steile trappen. Ik geloof dat we daar wel 20 minuten werk mee hadden. We stonden letterlijk allemaal te trillen op onze benen aan het einde van de inspanning. Na een korte uitleg konden we in het rubberen bootje klauteren. Volgens de gids was de beste plek voor helden achterin. Dus daar zaten Emily en ik. (Dat was in theorie) maar ik kan je vertellen dat in werkelijkheid we de helft van de tijd omgedraaid vaarden...De tocht duurde minimaal 2, 5 uur en het was schitterend. Achteraf had het nog wel extremer gemogen. Het was echt schitterend. Watervallen, rapids..geweldig. Weer iets wat ik van mijn bucket list kan schrappen!! Jakkes en toen moesten we al die trappen weer op naar boven. Allemachtig, je moet, je hebt geen keus, geen man bij me die me naar boven trekt, zucht hier waren de bloedzuigers niets bij!!
Toen op weg naar Monkey Forrest. Hier wemelt het van de apen die bij je komen. Voor mij de tweede keer maar het blijft zoooo leuk. Ze stinken wel maar zijn erg lief. aAls je niet uitkijkt zitten ze zo bovenop je hoofd. Na deze ervaring gingen we op weg naar mooie uitzichten. Rond 5 uur waren we weer bij de villa maar tijd om even bij te komen was er niet echt want we werden om half 7 alweer opgehaald om naar ons restaurant gebracht te worden. Na 4 dagen rijst waren we allemaal toch wel blij dat we weer eens een biefstukje met patat konden gaan eten. Voor vandaag hebben we weer een reservering geplaatst want het eten was fantastisch. Het blijkt dan onze bediening in de villa 2 dagen vrij is ivm ceremonies.
Jakkes want zodra wij er staan dan komen de mieren troepen...