Dag 5 en laatste dag in Kaapstad

27 januari 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag was het wer een geweldige ervaring. We zijn met de kabelbaan bovenop de Tafelberg geweest of naar de top van de Tafelberg. Wat je maar wilt. Dit is 1 van de 7 wereldwonderen. Hij ligt 1067 meter boven de zeespiegel en zoals de naam al suggereert is de berg plat op de top. Net een tafel dus. Er groeien heel veel verschillende planten. Ik meende 260 soorten. Helaas was het zicht slecht en was de berg in wolken gehuld. Ik moet zeggen dat ik dit ook een hele leuke ervaring vond. Het is echt geweldig om bovenop de berg rond te lopen en vooral als daar dan een dikke das zit op een meter afstand, die vervolgens ook blijft zitten. Folkert had bij een van zijn eerste stappen op de berg een klein ongelukje..hij scheurde voor uit zijn kruis. Wel 20 cm!! Gelukkig had hij onder zijn roze korte broek ook een roze onderbroek aan zodat het iets minder opviel. Alhoewel de Chinezen in de lunchroom hem wel aankeken en met elkaar fluisterde....
Cor is overigens al dagen enthousiast aan het filmen met zijn Go Pro (een klein cameraatje die je bijv op je borst hangt of ergens aan bevestigd). Ben benieuwd maar ik hoop dat we hier geen jaar op hoeven te wachten zoals bij Johan toen in Egypte

Vanavond besloten we in het restaurant van het hotel te blijven. Er was vanmiddag een buslading Nederlanders aangekomen waarvan de meeste ook hadden besloten hier te gaan eten. De bediening was volgens ons helemaal van slag. Toen de borden arriveerden moeten we van elk bord eten ruilen omdat dit verkeerd was. Folkert had de biefstuk van Cor, de aardappelschijfjes van Cor lagen bij Folkert. Sander had een biefstuk van 200 gram ipv 300 gram. We hadden een Sauvignon blanc besteld en we kregen een rouge. Haha maar we konden er elke keer wel om lachen. Onze serveerster Glenda bleef vriendelijk lachen en wij ook. En zeker toen Sander zijn toetje bestelde en vroeg om een Chocolat Orgasm...
Sander gaat overigens naar huis als een echte wijnkenner! Niet alleen qua smaak maar ook hoe deze geschonken moet worden etc. En dan hebben we nog niet eens de wijnroute gedaan die nog op het programma staat voor volgende week.

Morgen is het weer uitchecken en gaan we met onze huurauto naar de volgende locatie waar we een 2-daagse safari gaan doen.