Dag 2 en 3

25 januari 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gisteren zijn we hier rond 11.00 uur geland. Ingecheckt in het hotel wat overigens prima is. Lekker in het centrum. 's middags zijn we naar Waterfront geweest. Dat leek erg veel op Fishermans Wharf in San Francisco. Uhh, niet dat ik daar ooit geweest ben maar dat idee had ik gewoon. Waterfront is een stadsgedeelte aan de Atlantische Oceaan en heeft veel winkeltjes en restaurantjes om een haven heen. Het messt geweldige was dat we opeens 4 grote zeehonden zagen spelen in het water. Geweldig!! Maar voor de rest van de dag waren Folkert en ik eigelijk te moe om alles te waarderen. Haha zelfs tot het punt dat Folkert ruzie ging maken met de ober over hoeveel fooi er gegeven diende te worden. Gelukkig stond ik al buiten en had ik daar niets van mee gekregen. Vandaag dus het tegenovergestelde. We begonnen de dag met een lekker ontbijtje in een tent hier achter het hotel. Hmm, jonge jongens met een lang Jezusbaardje en luide Sam Smith muziek. Hihi wel leuk! Toen op naar de Botanical Gardens bij de Tafelberg. Schitterend en het rook er zo lekker naar allerlei soorten kruiden. Wel blij dat we het er heelhuids eruit gered hebben... Ik zal er een foto bij doen dan weet je gelijk wat ik bedoel . Tot dusverre heeft het wel wat gemiezerd maar het schijnt hier op dit moment extreem droog te zijn dus de regen is nodig. Daarna zijn we met de taxi naar het Lord Nelson Hotel gereden voor een afternoon tea. Deze had hoge cijfers gekregen op TripAdvisor. Nou achteraf kunnen we zeggen dat dit zeker de beste high tea geweest is die we ooit hebben gehad. GEWELDIG. We moesten wel een uur wachten maar die werd ging snel voorbij met cocktails als Whiskey Sour, Long Island en niet te vergeten...de thee cocktail . Bij afternoon tea mochten we zelf de thee kiezen. Losse thee die door Manny aan tafel werd gezet in een glazen pot. We moesten ruiken aan de thee daarna ging de glazen zeef met een lichte draai in de pot. We mochten er niet aankomen en hij kwam later de zeef er weer uithalen met weer een elegante draai. Perfect!! Wat zal ik vertellen over het eten?? Onbeschrijfbaar hemels! Ik moest me telkens vasthouden aan de bank anders gleed ik er telkens vanaf. Ik vertel er niet meer over. Kijk maar naar de foto's. Het plan was om nog met de kabelbaan om hoog te gaan naar de top van de Tafelberg maar daar hadden we voor vandaag geen tijd meer voor omdat we bijtijds een reservering in een restaurant hebben vanavond. Zucht! We komen echt als een tonnetje thuis. Hmm ik hoop dat ik kan uitvogelen hoe ik hier foto's bij kan plaatsen via de mobiel
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liam Klijnstra:
    25 januari 2016
    Leuk!:)
  2. Hendrik:
    25 januari 2016
    Dus alwat uitgerust van de lange reis. En nu genieten van al dat goede eten en drinken. Gr
  3. Anita:
    27 januari 2016
    Leuk hoor om zo op de hoogte te worden gehouden!